Items in traditional Greek dance


The innovative approach of research on Greek dance.

Hanna Raszewska

Absolwentka Filologii Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego (2006) oraz Podyplomowych Studiów Teorii Tańca na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina (2011). W 2011 roku ukończyła szkolenie na warsztatach choreologicznych w Instytucie Choreologii w Poznaniu prowadzone przez prof. dr. hab. Roderyka Langego i mgr Urszulę Loba-Wilgocką. Doktorantka Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk.

Jest wykładowczynią przedmiotów “teorie tańca” i „teoria tańca” (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina) oraz historii tańca XX i XXI wieku (Mazowiecki Instytut Kultury).

Od 2010 bierze udział w polskich i międzynarodowych konferencjach naukowych, gdzie wygłasza referaty i uczestniczy w dyskusjach – dotychczas były to m.in. konferencje Polskiego Forum Choreologicznego czy European Laban Platform. Publikuje teksty o tańcu na łamach fachowej prasy: „Studia Choreologica”, taniecpolska.pl. Działa na rzecz promocji sztuki tańca i ruchu, publikując recenzje, wywiady, teksty informacyjne i in. na łamach m.in. “Pulse Dance”, kulturapoznan.pl, “nietak!t. inne strony teatru”, teatralny.pl.

Jest członkinią Polskiego Forum Choreologicznego i Stowarzyszenia Strefa Otwarta oraz Otwartego Forum Środowisk Sztuki Tańca, a także założycielką i liderką Warszawskiej Pracowni Kinetograficznej. W ramach tych organizacji realizuje działania związane z nauką o tańcu i sztuką tańca (pozyskiwanie funduszy na publikacje dotyczące tańca i prezentacje sceniczne, współorganizacja i organizacja wydarzeń związanych z tańcem, własne prace naukowe i działania performatywne).

Jest członkinią Polskiego Forum Choreologicznego, Otwartego Forum Środowisk Sztuki Tańca, International Dance Council CID, a także założycielką i liderką Warszawskiej Pracowni Kinetograficznej.

Podejmuje również działalność wspierająca rozwój sztuki tańca w aspekcie organizacyjnym. Uczestniczy w pracach Komisji Dialogu Społecznego: Taniec działającej w Warszawie; corocznie reprezentuje Komisję w obradach Biura Kultury Urzędu m.st. Warszawy na temat przyznawania dotacji organizacjom pozarządowym, występując w interesach środowiska tanecznego.

Uważa, że praktyka taneczna i bezpośrednie doświadczanie ciałem różnych rodzajów ruchu jest nieodzownym elementem warsztatu teoretyka tańca. Od 2004 roku uczestniczy w warsztatach i stałych kursach od różnorodnych technik tańca scenicznego przez tańce tradycyjne różnych kultur po jogę czy sztuki walki.. Nie będąc artystką, pobieraną w ten sposób naukę tańca i różnorodnych typów ruchu traktuje jako wzbogacanie zestawu narzędzi, którymi posługuje się w pracy teoretycznej.